Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Atm potenzia il collegamento Messina – Villafranca: la frequenza media della linea 33 scende a 40 minuti

Ad una settimana dall’inaugurazione, Atm potenzia il collegamento via autostrada Messina – Villafranca. Sin dalla prima corsa, effettuata sabato 1 marzo, i cittadini hanno dimostrato di gradire particolarmente il filo diretto tra il capoluogo e il comune tirrenico tramite il servizio di trasporto pubblico locale della città di Messina e l’Azienda Trasporti, in accordo con il Comune, ha deciso di rafforzare il collegamento, impiegando per la linea 33 un secondo mezzo. La novità sarà in vigore a partire da domanisabato 8 marzo, e farà scendere la frequenza media a 40 minuti. La prima corsa da Villafranca per Messina, con partenza dal capolinea in via Leonardo Sciascia, sarà alle ore 5.20 del mattino, mentre l’ultima corsa dal centro città verso il comune tirrenico sarà alle ore 22.55, con partenza dal terminal Cavallotti.
Sempre a partire da sabato 8 marzo, verrà soppressa la linea 33 bis. Le attuali limitazioni sulla strada statale 113, nel tratto compreso tra Ponte Mella e il bivio di contrada Corridore, in località San Saba, per i mezzi superiori alle 3,5 tonnellate, hanno indotto l’Azienda Trasporti a sopprimere la linea 33 Bis. Il collegamento via autostrada, effettuato con la suddetta linea, sarà compensato con l’incremento delle corse della linea 33, mentre il collegamento con il Papardo continuerà ad essere garantito, tramite i punti di interscambio, utilizzando le linee 24 (Papardo – Zir), 31 (Torre Faro – Papardo), 32 (Villafranca – Mortelle) e 39 (Santa Margherita – Papardo).

Related posts